Încrederea companiilor și populației în economie a variat nesemnificativ în România în august, cu evoluții ușor pozitive în industrie și servicii, dar negative în cazul consumatorilor casnici și în sectorul retail, în timp ce indicii încrederii din zona euro au urcat la maximul ultimilor doi ani.
Astfel, indicele încrederii în economie a scăzut în România, în luna august, la 95,6, de la 95,7 în iulie, potrivit datelor anunțate vineri de Comisia Europeană, elaborate în urma unui sondaj în rândul companiilor și consumatorilor.
Indicatorul a crescut ușor în industrie și servicii, pe fondul îmbunătățirii situației economice din zona euro, care a ieșit în trimestrul al doilea dintr-o recesiune prelungită.
Totodată, indicii au evoluat negativ în zona consumatorilor și în sectorul retail, reflectând cererea internă slabă.
Economia zonei euro a crescut cu 0,3% în trimestrul al doilea față de primele trei luni ale anului, după un an și jumătate de contracție, iar datele economice apărute ulterior au întărit percepția că revenirea accelerează. Cu toate acestea, Europa continuă să se lupte cu efectele crizei financiare și declinului economic, cu un șomaj de peste 12% și recesiune în statele din sud.
„Având în vedere cifrele pentru iulie și august, zona euro a crescut probabil cu 0,4% în trimestrul al treilea. Întrebarea cheie pentru 2014 este dacă revenirea este sustenabilă”, comentează pentru Bloomberg un analist al băncii Macquarie Securities.
Moneda euro s-a apreciat ușor față de dolar după apariția raportului privind încrederea în conomie, la 1,3248 dolari/euro.